Zaznacz stronę

Leksykon: Lead

LeadLead – czyt. lid, określany również jako lead sprzedażowy – to osoba, jaka pozostawiła swoje dane kontaktowe na stronie internetowej. Jest nią róznież ktoś z kim udało się skontaktować w dowolny inny sposób i pozyskać dane. Jednocześnie osoba ta wskazała swoją potrzebę zakupu produktu lub usługi. Uzyskanie tego typu danych zwykle odbywa się poprzez dobrowolne wypełnienie odpowiedniego formularza kontaktowego. Ważne jest również wyrażenie zgody na kontakty handlowe.
Zgodę taka uzyskuje się zwykle z użyciem metod Opt-in lub Opt-in2

Leady w nomenklaturze marketingowej mogą być zwykłe lub kwalifikowane. Istnieje także podział wg. „temperatury” gotowości do zakupu na hot, warm i cold leady.

Lead sprzedażowy – jak je zbierać

Inną kategorie leadów stanowi grupa leadów marketingowych. Są to zwykle tylko podstawowe dane jak imię i adres email. Listy takie przeznaczone zwykle do wysyłki newslettera. Pozyskuje się je od osób prywatnych lub firm w zamian za darmowe materiały takie jak ebooki, white papers lub oprogramowanie demo albo inny rodzaj materiałów freemium.

Zebrane leady zwykle trafiają do specjalnych narzędzi marketingowych jak CRM lub do oprogramowania pozwalającego na automatyzację marketingu. Dzięki temu marketerzy są w stanie rozpoznawać poziom leada i zarządzać komunikacja z leadem na każdym jego etapie, co zazwyczaj dzieje się w ramach procesu lead nurturing.

w UX & Design
Tagi: AdWordskonwersjasocial media

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!