RWD – od ang. responsive web design. Sposób projektowania stron internetowych uwzględniający możliwość ich przeglądania i obsługi przy pomocy różnych urządzeń – w tym mobilnych jak smartfony lub tablety.
Witryny i aplikacje webowe zaprojektowane w ten sposób są dopasowane nie tylko pod względem ich wyświetlania. Ważnym zagadnieniem jest także UX (użyteczność) z uwzględnieniem większych i mniejszych ekranów. Nie bez znaczenia jest obsługa za pomocą myszki lub dotyku palcem. Tutaj zdecydowanie należy rozróżniać sposób obsługi z uwagi na urządzenie. Jednocześnie powinno się to odbywac bez utraty funkcjonalności.
RWD a SEO
Wdrożenie RWD na stronie internetowej ma także duże znaczenie jak chodzi o SEO. Od maja 2015 Google (w wynikach wyszukiwania SERP) promuje strony umożliwiające obsługę na urządzeniach mobilnych ponad tymi, które są wykonane w starszej technologii nie uwzględniającej responsywności. Rok 2017 uznaje się jako kluczowy dla stron które są i dla tych które nie są responsywne z punktu widzenia SERP