Zaznacz stronę

Leksykon: Email marketing

Email marketingEmail marketing – jedna z najwcześniej rozwiniętych w internecie strategii marketingowych. Jest to jedna z bezpośrednich form dotarcia do klienta wykorzystująca pocztę elektroniczną. Obejmuje ona analizę, planowanie, uruchamianie i kontrolę nad procesami.

Jak robić email marketing?

  • tworzenie i zarządzanie listami mailingowymi
  • kreacja treści przeznaczonych do wysyłki
  • wysyłka wiadomości email
  • obsługiwanie zdarzeń i wiadomości zwrotnych
  • tworzenie schematów i procesów opartych o zdarzenia związane z wykorzystaniem poczty elektronicznej

Ruch na stronie WWW wywołany poprzez ten typ marketingu jest na ogół dobrze stargetowany.

Email marketing jest pod ochroną prawa

Realizacja email marketingu obecnie podlega restrykcjom prawnym i wymaga wyrażenia zgody przez odbiorcę na otrzymywanie wiadomości email marketingowych. W przeciwnym wypadku przesyłanie wiadomości tego typu może zostać uznane jako spam.

W trakcie prowadzenia kampanii email marketingowych ich skuteczność można ocenić na podstawie dwóch głównych parametrów:

  • ORopen rate, czyli otwieralność (procent otwartych wiadomości w stosunku do ilości wysłanych)
  • CTRclick-through rate, parametr po polsku zwany klikalnością określa procent użytkowników którzy kliknęli w link umieszczony w otrzymanej wiadomości w stosunku do liczby otwartych emaili.

Email marketing to wciąż bardzo skuteczna strategia marketingowa.

w Strategia
Tagi: CTRemailkampanieschemat

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!