Email marketing – jedna z najwcześniej rozwiniętych w internecie strategii marketingowych. Jest to jedna z bezpośrednich form dotarcia do klienta wykorzystująca pocztę elektroniczną. Obejmuje ona analizę, planowanie, uruchamianie i kontrolę nad procesami.
Jak robić email marketing?
- tworzenie i zarządzanie listami mailingowymi
- kreacja treści przeznaczonych do wysyłki
- wysyłka wiadomości email
- obsługiwanie zdarzeń i wiadomości zwrotnych
- tworzenie schematów i procesów opartych o zdarzenia związane z wykorzystaniem poczty elektronicznej
Ruch na stronie WWW wywołany poprzez ten typ marketingu jest na ogół dobrze stargetowany.
Email marketing jest pod ochroną prawa
Realizacja email marketingu obecnie podlega restrykcjom prawnym i wymaga wyrażenia zgody przez odbiorcę na otrzymywanie wiadomości email marketingowych. W przeciwnym wypadku przesyłanie wiadomości tego typu może zostać uznane jako spam.
W trakcie prowadzenia kampanii email marketingowych ich skuteczność można ocenić na podstawie dwóch głównych parametrów:
- OR – open rate, czyli otwieralność (procent otwartych wiadomości w stosunku do ilości wysłanych)
- CTR – click-through rate, parametr po polsku zwany klikalnością określa procent użytkowników którzy kliknęli w link umieszczony w otrzymanej wiadomości w stosunku do liczby otwartych emaili.
Email marketing to wciąż bardzo skuteczna strategia marketingowa.