Traffic – z ang. ruch. Może być definiowany na wiele sposobów. W przypadku marketingu cyfrowego poprzez traffic zwykle rozumie się ruch na stronie internetowej, czyli: ilość wizyt, użytkowników, sesji w określonym przedziale czasu. Najczęściej do porównań podaje się ilość wizyt w miesiącu.
Jak zmierzyć ruch na stronie
To, co istotne w określaniu ruchu na stronie to wykluczenie wizyt botów. W analizie ruchu rozważa się wiele parametrów jak współczynnik porzuceń (bounce rate), ilość stron wewnątrz witryny jaką użytkownik obejrzy przeklikując jej zawartość (duration), czy też średni czas jaki na niej spędził.
Rzetelna analiza ruchu pozwala marketerom podejmować ważne decyzje dotyczące uruchamianych kampanii marketingowych w ramach prowadzonych taktyk lub szerzej – strategii marketingowej, planowania kolejnych działań nastawionych na zdobycie trafficu w najlepszej możliwej ilości oraz jakości.
Na rynku jest mnóstwo narzędzi, którymi można prowadzić analitykę ruchu. Jednym z najbardziej znanych są Google Analytics (darmowy system analityczny), a także PIWIK – open source’owe rozwiązanie o podobnym zastosowaniu.