Marketing lokalny – Ogół działań marketingowych nastawionych na zdobycie klienta na terenie danego regionu, miasta, województwa. Koncepcja ta sprawdza się bardzo dobrze w przypadku usług lub produktów, które mają znaczenie na danym terenie (usługi dla ludności, towary lokalne FMCG, etc.). W szerszej koncepcji – marketing lokalny może także oznaczać szereg działań prowadzonych na terenie określonego kraju w odróżnieniu od marketingu globalnego o zasięgu światowym.
Jak rozmawiać z lokalnym klientem?
W strategiach tego typu marketingu na ogół korzysta się z lokalnych dróg komunikacji:
- w internecie – pozycjonowanie SEO dla określonego regionu
- poczta tradycyjna / ulotki, broszury wrzucane do skrzynek pocztowych
- marketing mobilny
- marketing bezpośredni
Jednym z najważniejszych wyzwań jakie dotyczy marketingu lokalnego w Internecie jest zbudowanie autorytetu swojej marki pośród osób które być może od dawna znają przedsiębiorcę prywatnie i poza zawodowo.