Zaznacz stronę

Leksykon: Social media

Social mediaSocial media – z ang. media społecznościowe, to aplikacje internetowe pozwalające na działania i interakcje dużych ilości użytkowników (społeczności). Są to na ogół bardzo rozbudowane platformy, dzięki którym możliwe jest dotarcie do ogromnych rzeszy użytkowników. W sensie marketingowym są one nośnikami treści i informacji i miejscami, w których określone społeczności wymieniając się komentarzami, zainteresowaniami, inspiracjami, doświadczeniami w sposób naturalny i bezpłatny je dystrybuują pomiędzy sobą.

Krótki przegląd mediów społecznościowych

Social mediami o największym potencjale jak chodzi o zasięg w latach 2015-17 są Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram. Do gry wkracza także coraz mocniej SnapChat jako prekursor zupełnie nowego modelu działania social mediów (tu i teraz). Na rok 2017 najmocniejszym (jak chodzi o liczebność) graczem w tej grupie jest Facebook – również właściciel Instagrama.Do social mediów zalicza się także często platformy gromadzące miłośników określonych sfer życia jak grafika – np. Pinterest, czy też sieci kojarzone określoną grupą urządzeń, np. WhatsApp na smartfony.

Media społecznościowe a zwłaszcza Facebook stopniowo stają się zupełnie niezależną społecznością ponad narodową – to niejako odrębne środowisko internetowe posiadające własne prawa i zasady często niepowtarzalne w innych ekosystemach.

w Content Marketing
Tagi: modelsocial media

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!