Strategia marketingowa
Strategia marketingowa w firmie to projekt uwzględniający w swoim zakresie znacznie więcej niż plan działań marketingowych. Dobrze przygotowana strategia opiera się na solidnym fundamencie badań i analizy mocnych i słabych stron w firmie wraz z szansami i zagrożeniami mającymi wpływ na jej rozwój (SWOT).
Jest to również wykaz najważniejszych kierunków, w jakich należy prowadzić i rozwijać działania marketingowe. Jak w każdym dobrym projekcie, tak i tutaj strategia marketingowa wskazuje role i odpowiedzialności poszczególnych osób w nią zaangażowanych. Wyznacza sposób prowadzenia komunikacji z klientem zarówno za pośrednictwem kanałów webowych jak i poprzez mailing oraz kontakt bezpośredni.
Zaczynamy od persony
Dobrze skonstruowana strategia marketingowa obejmuje także dobrze opisane PERSONY klienta definiując dzięki temu statystyczne preferencje zdefiniowanej grupy docelowej. Pokazuje także najważniejsze kanały, dzięki którym dotarcie z komunikatem marketingowym do poszczególnych person będzie najbardziej skuteczne.
Jak możemy pomóc
Dla firm, które myślą serio o wdrożeniu content marketingu lub szerszych działań w marketingu internetowym, możemy przygotować spójną strategię komunikacji, wskazać najbardziej efektywne kanały dotarcia do potencjalnego klienta.
Przeprowadzimy z Tobą wywiad który pozwoli nam zidentyfikować Twój target w możliwie optymalnym zakresie.
Zbudujemy grupę person czyli fikcyjnych osób o preferencjach i możliwościach odpowiadających idealnym kandydatom na zostanie Twoimi klientami.
Opracujemy wraz z Twoim zespołem marketingowym grupę harmonogramów zawierających poszczególne działania np. regularne publikacje na blogach, re-posty i aktywność w mediach społecznościowych. Przygotujemy listę narzędzi ułatwiających codzienną pracę i automatyzujących ją tam, gdzie to możliwe.
Wyposażymy Twój zespół w wiedzę o narzędziach analitycznych, które pozwolą mierzyć efekty poszczególnych taktyk ujętych w strategii. Wiemy, że wolisz pracować na rzeczywistych KPI a nie na obiecankach i wróżeniu z fusów.
Wiele firm w Polsce i nie tylko u nas, próbuje swych działań w marketingu internetowym bez określonej strategii. Jest to działanie trochę podobne do biegu na azymut bez wskazówek i bez mapy.
Pozwala iść we właściwym kierunku do czasu napotkania prawdziwych przeszkód. Dobrze opracowana strategia marketingowa przewiduje, że napotkasz przeszkody, podpowie, jak je ominąć lub zniwelować ich efekt do minimum i nie zmieniać kierunku marszu do sukcesu.
Jeżeli myślisz o rozwoju działań internetowych w Twojej firmie i posiadasz zespół, który będzie je prowadził, skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możemy Wam pomóc i opracować dobrze działająca strategie marketingową.
Wypełnij formularz kontaktowy
Oferta EXPE
Audyt UX
Przyjaźnie dla użytkownika
Audyt SEO
Przyjaźnie dla wyszukiwarki
Działania ręczne
Usuwamy kary od Google
Pozycjonowanie SEO
Bądź w TOP10 bez stresu
Content Marketing
Kompletne kampanie treści
Blogging
Poprowadzimy Twojego bloga
Social Media
Od posta do leada
Copywriting
Piszemy na temat
Infografiki
Zamów infografikę na WWW
Guest posting
Wartościowe linki dla WWW
Prezentacje biznesowe
Przemyślane jak Twój biznes
Strategia marketingowa
Jak dotrzeć tam gdzie chcesz
Doradztwo i szkolenia
Dowiedz się jeszcze więcej
Strony i Aplikacje WWW
Zaczyna się od nich