Audyt użyteczności
Dla wielu osób pozycja strony w wynikach wyszukiwarki Google to podstawa sukcesu w biznesie. Z pewnością, jeśli nie jest to najważniejszy, to jeden z głównych sposobów na pozyskanie wartościowego ruchu na stronę WWW.
Zachęcać do odwiedzenia strony można również na inne sposoby, jak reklama w wynikach wyszukiwania, lub w serwisach społecznościowych. Osoba, która odwiedza Twoją stronę jest dopiero wstępnie zaciekawionym użytkownikiem. Warto zwrócić uwagę na to, co na niej zobaczy i jak sprawić aby stała się potencjalnym lub rzeczywistym klientem.
Na tak postawione zadanie odpowiada audyt użyteczności, zwany również audytem UX (User eXperience).
Audyt UX opiera się zwykle na kilku rodzajach analiz skupionych na badaniu strony WWW.
Są to:
- Specjalistyczna analiza heurystyczna
- Analiza prowadzona oparta o ścieżkę wędrówki poznawczej
- Wykonanie map zachowań z udziałem rzeczywistych użytkowników
- Testy A/B/x
Jak realizujemy audyty UX
Audyty użyteczności prowadzone przez nas bazują na zastosowaniu nowoczesnych narzędzi oraz wiedzy eksperckiej zgromadzonej w ciągu ostatnich 15 lat. W ramach usługi wdrażamy między innymi następujące działania:
- Wnikliwie analizujemy użyteczność Twojej strony – jak widzi ją wyszukiwarka, a jak użytkownik
- Gdzie użytkownik poszukuje istotnych dla siebie informacji
- Gdzie napotyka ewentualne problemy z dotarciem do właściwych danych
- Sprawdzamy, czy w każdym jej miejscu Twoja strona dobrze i funkcjonalnie się wyświetla na urządzeniach mobilnych (tabletach i smartfonach)
- Badamy zgodność elementów Twojej strony z listą heurystyk
- Czytamy jej treść, czy wszystko na niej jest zrozumiałe i składa się w logiczną całość
- Oceniamy działanie i dostępność nawigacji, efektywność formularzy
Efektem wyjściowym audytu użyteczności jest dokument – kompletny raport zawierający podsumowanie wszystkich testów. Zawiera on wykaz sposobów, w jaki przeprowadzono poszczególne badania, ich wyniki, a także grupę rekomendacji co do poprawy elementów wpływających na użyteczność Twojej witryny internetowej.
Patrzymy na Twoją stronę „świeżym okiem” jak duża część odwiedzających.
Audyt użyteczności obok audytu SEO to bardzo ważne narzędzie, na bazie którego będziesz mógł zaplanować strategię marketingową zbudowaną wokół swojej strony internetowej.
Co ważne: Zamówienie audytu nie wiąże się z żadnym zobowiązaniem długoterminowym. To działanie jednorazowe, a wyniki analiz wskażą Ci drogę modyfikacji, jakie są konieczne do tego, aby użytkownik czuł się swobodnie i pewnie na Twojej stronie i wiedział, co powinien zrobić jeśli chce się dostać do jej określonego miejsca. Dzięki audytowi użyteczności zdobędziesz wiedzę, co zrobić aby z użytkownika stał się Twoi klientem.
Napisz do nas dzisiaj i dowiedz się więcej o audycie użyteczności, jaki możemy dla Ciebie wykonać osobno lub wiążąc go z audytem SEO.
Wypełnij formularz kontaktowy
Oferta EXPE
Audyt UX
Przyjaźnie dla użytkownika
Audyt SEO
Przyjaźnie dla wyszukiwarki
Działania ręczne
Usuwamy kary od Google
Pozycjonowanie SEO
Bądź w TOP10 bez stresu
Content Marketing
Kompletne kampanie treści
Blogging
Poprowadzimy Twojego bloga
Social Media
Od posta do leada
Copywriting
Piszemy na temat
Infografiki
Zamów infografikę na WWW
Guest posting
Wartościowe linki dla WWW
Prezentacje biznesowe
Przemyślane jak Twój biznes
Strategia marketingowa
Jak dotrzeć tam gdzie chcesz
Doradztwo i szkolenia
Dowiedz się jeszcze więcej
Strony i Aplikacje WWW
Zaczyna się od nich