Zaznacz stronę

Leksykon: White Hat SEO

White Hat SEO – od ang. SEO białego kapelusza, jest to zbiór praktyk pozycjonerskich z użyciem wszystkich wytycznych wskazanych przez wyszukiwarki (zwłaszcza Google) jako zgodne z ich polityką. Jako naczelna zasada funkcjonuje tutaj przekonanie, że techniki White Hat SEO bazują na bardzo wysokiej jakości treści, jakie powinno się publikować na swoich stronach WWW, aby te dzięki temu „zasłużyły” na zajęcie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania SERP.

Warto tutaj wspomnieć co na pewno można zaliczyć do działań White Hat SEO. Wbrew pozorom jest tego całkiem sporo:

Zasady dotyczące tworzenia strony

  • właściwe, ciekawe i oryginalne treści pisane na stronie
  • standardy w pełni zgodne z HTML
  • dobrze tytułowane obrazy i zdjęcia na stronie
  • pełne zdania o poprawnej gramatyce i poprawnej ortografii
  • tytuły stron dopasowane w sposób optymalny do ich zawartości
  • przemyślane i zgodne z prawdą meta dane
  • odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi na stronie
  • nagłówki główny i nagłówki podrzędne tagujące zawartość

Niejako na drugim biegunie działań pozycjonerskich znajdują się metody black hat SEO, oparte na trickach powodujących szybki awans strony WWW w wyszukiwarce. W dużej mierze zmierzają one do tego, aby wygenerować dużą ilość backlinków ze stron o byle jakiej wartości, często generowanych automatycznie.

Działania spod znaku czarnego kapelusza są coraz lepiej wykrywalne przez Google i karane utratą pozycji lub w skrajnych przypadkach wyrzuceniem z indeksu stron. Pomiędzy tymi dwoma podejściami do pozycjonowania można znaleźć szereg działań, które można określić mianem metod szarego kapelusza (Gray Hat SEO)

w SEO
Tagi: backlinkseowhite hat

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!