Zaznacz stronę

Leksykon: SERP

SERPSERP – z ang. Search Engine Result Page, jest terminem odnoszącym się ściśle do wyszukiwarek internetowych i do wyszukiwania organicznego. Mówiąc dosłownie oznacza on odpowiedź wyszukiwarki na zapytanie w postaci wyświetlonych wyników na stronie po uruchomieniu działania wyszukiwarki z wpisanym słowem kluczowym. Zawartość wyników zapytania w wyszukiwarce podlega ciągłym zmianom. Natomiast znalezienie się na jej pierwszej stronie  jest celem każdego pozycjonera.

Zróżnicowane wyniki zapytań

Co więcej wysokie wyniki i pozycja to nie jedyne korzyści jakie można odnieść z poprawnego pozycjonowania. Google dzięki algorytmowi Koliber stale urozmaica wygląd SERP dodając do niego nowe elementy jak, zdjęcia, kalkulatory, elementy podkreślające istotne detale jakie można znaleźć na stronach do jakich prowadzą odnalezione linki.

SERP - wyniki zapytań w Google

Przykład wyników zapytania w Google. Dodatkowo pokazane obrazki oraz oceny.

W marketingu cyfrowym SERP to bardzo ważny KPI – czyli zestaw parametrów pozwalających mierzyć skuteczność działań pozycjonerskich w odniesieniu do poszczególnych fraz kluczowych.

w SEO
Tagi: algorytmGoogleseoSERP

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!