SERP – z ang. Search Engine Result Page, jest terminem odnoszącym się ściśle do wyszukiwarek internetowych i do wyszukiwania organicznego. Mówiąc dosłownie oznacza on odpowiedź wyszukiwarki na zapytanie w postaci wyświetlonych wyników na stronie po uruchomieniu działania wyszukiwarki z wpisanym słowem kluczowym. Zawartość wyników zapytania w wyszukiwarce podlega ciągłym zmianom. Natomiast znalezienie się na jej pierwszej stronie jest celem każdego pozycjonera.
Zróżnicowane wyniki zapytań
Co więcej wysokie wyniki i pozycja to nie jedyne korzyści jakie można odnieść z poprawnego pozycjonowania. Google dzięki algorytmowi Koliber stale urozmaica wygląd SERP dodając do niego nowe elementy jak, zdjęcia, kalkulatory, elementy podkreślające istotne detale jakie można znaleźć na stronach do jakich prowadzą odnalezione linki.
W marketingu cyfrowym SERP to bardzo ważny KPI – czyli zestaw parametrów pozwalających mierzyć skuteczność działań pozycjonerskich w odniesieniu do poszczególnych fraz kluczowych.