Zaznacz stronę

Leksykon: Retargeting / remarketing

Retargeting / remarketing – rodzaj usługi reklamowej opartej na technologii cookies pozwalającej na odzyskanie części ruchu porzucającego stronę WWW. Działanie reklam retargetingowych (remarketing to nazwa własna tej usługi w sieci AdWords) jest dwuetapowe. Pierwszy krok polega na tym, że w przeglądarce użytkownika odwiedzającego stronę WWW zostaje doklejony cookie (krótki kod identyfikujący). Jednocześnie osoba ta jest dodawana do listy retargetingowej i identyfikowana po zawartości określonego cookie.

Retargeting – etap II

W kolejnym etapie, osoba z doklejonym cookkie przeglądając inne strony współpracujące z siecią retargetingową ogląda reklamy niejako przypominające o wizycie na stronie WWW z której pochodzi określone cookie. Reklamy retargetingowe sprawdzają się jako brandingowe, przypominające oraz zwiększające konwersję na odwiedzanych stronach.

Zaawansowane systemy retargetingowe pozwalają na bardzo zaawansowane wykorzystanie tej formy reklamy np. dla zwiększenia sprzedaży w sklepach online (np. w oparciu o tzw. „porzucony koszyk”)

w PPC & Reklama
Tagi: AdWordsbrandingreklamaWWW

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!