Zaznacz stronę

Leksykon: Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron – wymiennie nazywane SEO lub Search Engine Optimization, jest strategią działań w marketingu cyfrowym skupionych na takich czynnościach wokół witryny WWW. Ich celeme jest doprowadzenie do  do uprzywilejowanej wysokiej pozycji tej witryny w wynikach wyszukiwania SERP.

Co wpływa na pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie obejmuje czynności on-page, czyli po stronie samego serwisu WWW. Dla uzupełnienia na pozycjonowanie wpływają również działania off-page, czyli poza stroną skupione na takim dopasowaniu wszelkich możliwych do skorygowania parametrów aby przekonać algorytmy wyszukiwarki, że pozycjonowana strona jest wyjątkowa i należy jej się wysoka pozycja.

Audyt SEO

Z uwagi na ciągłe zmiany w algorytmach wyszukiwania oraz w wytycznych dotyczących prawidłowej optymalizacji, SEO wymaga ciągłej analizy treści strony ora innych parametrów wpływających na pozycję strony. Na wstępie procesu zalecany jest szczegółowy audyt SEO, który wskaże elementy jakie można poprawić lub ulepszyć na stronie.

Dopiero po jego przeprowadzeniu w kolejnym kroku optymalizuje się stronę. Następnie zgodnie z podjętą taktyką prowadzi się pozycjonowanie zewnętrzne (off-page). Dla wielu stron WWW, wejścia pochodzące z wyszukiwarki to główne źródło ruchu. Wyszukiwanie jednak może być płatne (np. AdWords) lub organiczne.

Jednocześnie pozycjonowanie mające wpływ tylko na ruch organiczny można prowadzić samodzielnie lub zlecając to agencji zewnętrznej.

w SEO
Tagi: backinkSERPwhite hat

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!