Zaznacz stronę

Leksykon: Outbound marketing

Outbound marketing – (z ang. wychodzący) kierunek w marketingu nastawiony na poszukiwanie klienta oparty w dużej mierze na metodach tradycyjnych. Wykorzystuje między innymi reklamy zasięgowe – w radiu, telewizji, ogłoszeniach reklamowych, call-center.

Jeśli chodzi o internet, komunikacja w tym przypadku odbywa się w dużej mierze z użyciem reklam displayowych, email marketingu. Outbound marketing można także określić mianem interruptive marketingu (z ang. przeszkadzającego). Ten typ strategii marketingowej jest wciąż z powodzeniem stosowany w niektórych branżach, głównie z sektora B2B.

Czy jest alternatywa dla outbound marketingu

Jego przeciwieństwem jest model zwany inbound marketingiem, korzystającym z metod pozwalających klientowi samodzielnie znaleźć reklamowane towary. W praktyce wiele organizacji stosuje mieszankę obu strategii. Dzięki temu już na poziomie pozyskiwania leadów zwiększa się penetrację rynku, a tym samym szanse pozyskania nowego klienta.

w PPC & ReklamaStrategia
Tagi: modelreklama

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!