Off-page SEO – dosłownie, pod tym terminem kryją się działania dotyczące pozycjonowania SEO strony WWW poza tą stroną.
Jak się robi off-page SEO
Chodzi o stworzenie takich warunków dla witryny, aby uzyskała ona odpowiednią ilość i jakość backlinków, dzięki czemu osiągnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania (SERPs). Najlepszej jakości backlinki, jakie można zdobyć pochodzą ze stron o wysokim Trust Rank i są „dofollow” (w odróżnieniu od „nofollow” które nie przekazują siły SEO)
W zależności od przyjętej strategii pozycjonowania, istnieją różne techniki zdobywania backlinków – są inne dla Black Hat SEO, a inne dla White Hat SEO.
Do najpopularniejszych należą:
- publikowanie wysokiej jakości treści na stronie
- linkbaiting (tworzenie przynęt dla linkowania)
- guest posting
- re-publikowanie treści w mediach społecznościowych
- dodawanie stron do katalogów
- wykorzystanie linków ze stron partnerów biznesowych
- press release (publikowanie notatek prasowych dla mediów)
Najpopularniejsze w Black Hat SEO:
- komentarze z linkiem
- własne zaplecza tworzone pod budowanie bazy linków
- SWL – systemy wymiany linków
- backlinki płatne
Metody Black Hat SEO należą do bardziej ryzykownych z uwagi na algorytm (Pingwin), który od października 2016 jest włączony jako procesor Google wspomagający w sposób ciągły indeksację i ustalanie pozycji w SERP.
Działania Off-page uzupełniają działania On-page SEO i są równie ważne dla sukcesu procesu pozycjonowania.