Zaznacz stronę

Leksykon: Off-page SEO

Off-page SEO – dosłownie, pod tym terminem kryją się działania dotyczące pozycjonowania SEO strony WWW poza tą stroną.

Jak się robi off-page SEO

Chodzi o stworzenie takich warunków dla witryny, aby uzyskała ona odpowiednią ilość i jakość backlinków, dzięki czemu osiągnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania (SERPs). Najlepszej jakości backlinki, jakie można zdobyć pochodzą ze stron o wysokim Trust Rank i są „dofollow” (w odróżnieniu od „nofollow” które nie przekazują siły SEO)

W zależności od przyjętej strategii pozycjonowania, istnieją różne techniki zdobywania backlinków – są inne dla Black Hat SEO, a inne dla White Hat SEO.

Do najpopularniejszych należą:

  • publikowanie wysokiej jakości treści na stronie
  • linkbaiting (tworzenie przynęt dla linkowania)
  • guest posting
  • re-publikowanie treści w mediach społecznościowych
  • dodawanie stron do katalogów
  • wykorzystanie linków ze stron partnerów biznesowych
  • press release (publikowanie notatek prasowych dla mediów)

Najpopularniejsze w Black Hat SEO:

  • komentarze z linkiem
  • własne zaplecza tworzone pod budowanie bazy linków
  • SWL – systemy wymiany linków
  • backlinki płatne

Metody Black Hat SEO należą do bardziej ryzykownych z uwagi na algorytm (Pingwin), który od października 2016 jest włączony jako procesor Google wspomagający w sposób ciągły indeksację i ustalanie pozycji w SERP.

Działania Off-page uzupełniają działania On-page SEO i są równie ważne dla sukcesu procesu pozycjonowania.

w SEO
Tagi: backlinkblack hatseowhite hat

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!