Zaznacz stronę

Leksykon: Marketing B2B

Marketing B2BMarketing B2B – od ang. business-to-business marketing. Kierunek działań marketingowych przeznaczonych do stworzenia relacji pomiędzy przedsiębiorstwami. Generalnie praktyki w marketingu B2B są oparte na podobnych mechanizmach do tych jakie stosuje się w przypadku marketingu B2C jednak z odpowiednimi modyfikacjami uwzględniającymi te różnice.

Co różni marketing B2B od B2C

  • odbiorcą jest tutaj firma, a nie osoba fizyczna
  • przedstawiciel klienta często jest zawodowym kupcem
  • cykl sprzedażowy z reguły jest dłuższy niż w przypadku B2C
  • zdobycie klienta w wielu przypadkach może oznaczać długoterminową relację sprzedażową

Marketer pracujący w obsłudze kanału biznesowego często korzysta z wielu taktyk jednocześnie. Jest to tak zwany mix marketing wykorzystujący kanały tradycyjne i cyfrowe: targi, pokazy produktów, konferencje biznesowe, zarządzanie relacjami, reklamy w prasie branżowej, telewizji radiu. To wszystko jest często powiązane z taktykami na polu marketingu cyfrowego jak: publikacje w blogach eksperckich, content marketing, webinaria, email marketing, Pay-per-click, SEO z nastawieniem na określoną branżę.

w Strategia
Tagi: B2BB2Ccontentseo

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!