Landing page – z ang. strona lądowania. Jest to specyficzny typ podstrony internetowej zwanej też micropage, microsite lub strona produktowa. W sensie umiejscowienia użytkownik najczęściej trafia na landing page po kliknięciu w baner reklamowy w kreacji reklamowej na stronie, w mailu, w reklamach AdWords lub innych.
Czym jest konwersja dla Landing Page?
Konwersję na landing page określa się poprzez wykonanie przez użytkownika określonej czynności jak:
- rozpoczęcie zakupu towaru lub usługi,
- zapisanie do newslettera
- zostawienie danych kontaktowych (lead)
- rejestracja w serwisie
- podzielenie się w social mediach informacją o produkcie
- zapoznanie się z marką lub produktem – przeczytanie broszury, obejrzenie filmu (spędzenie czasu na stronie)
Landing page może funkcjonować jako samodzielna strona lub grupa podstron z ofertami. Może także być częścią większej witryny. Jednak cechą jej charakterystyczną jest ograniczona nawigacja, co pozwala użytkownikowi na skupienie się wyłącznie na prezentowanej ofercie. W konsekwencji ma doprowadzić do podjęcia planowanej akcji.