Zaznacz stronę

Leksykon: Landing page

Strona lądowaniaLanding page – z ang. strona lądowania. Jest to specyficzny typ podstrony internetowej zwanej też micropage, microsite lub strona produktowa. W sensie umiejscowienia użytkownik najczęściej trafia na landing page po kliknięciu w baner reklamowy w kreacji reklamowej na stronie, w mailu, w reklamach AdWords lub innych.

Czym jest konwersja dla Landing Page?

Konwersję na landing page określa się poprzez wykonanie przez użytkownika określonej czynności jak:

  • rozpoczęcie zakupu towaru lub usługi,
  • zapisanie do newslettera
  • zostawienie danych kontaktowych (lead)
  • rejestracja w serwisie
  • podzielenie się w social mediach informacją o produkcie
  • zapoznanie się z marką lub produktem – przeczytanie broszury, obejrzenie filmu (spędzenie czasu na stronie)

Landing page może funkcjonować jako samodzielna strona lub grupa podstron z ofertami. Może także być częścią większej witryny. Jednak cechą jej charakterystyczną jest ograniczona nawigacja, co pozwala użytkownikowi na skupienie się wyłącznie na prezentowanej ofercie. W konsekwencji ma doprowadzić do podjęcia planowanej akcji.

w UX & Design
Tagi: AdWordskonwersjaleadsocial media

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!