KPI – z ang. key performance indicators, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. KPI mogą być finansowe i niefinansowe. Parametry tego typu używane są w wielu obszarach w organizacjach i firmach komercyjnych.
Do czego służą KPI?
Dzięki kluczowym wskaźnikom efektywności możliwa jest dość precyzyjna i obiektywna ocena skuteczności poszczególnych działań. Pozwalają także na szybkie podejmowanie decyzji menedżerskich, a także na zmianę priorytetów w działaniach. W marketingu cyfrowym często konstruuje się je jako specyficzne mierniki, skorelowane z realizacją określonych celów biznesowych.
Mogą to być na przykład:
- Ilość wejść na stronę w targecie (na przykład osoby z terenu Polski) w określonym czasie (na przykład w miesiąc)
- Ilość przesłanych formularzy z ankietą badającą zadowolenie użytkownika w tygodniu.
- Wielkość przychodu ze sprzedaży aplikacji kanałami online
- % osób powracających na określone podstrony witryny internetowej
Warto pracować nad stworzeniem dobrego modelu dla tych wskaźników w marketingu i dołączyć go do swojej analityki.