Zaznacz stronę

Leksykon: KPI

KPIKPI – z ang. key performance indicators, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. KPI mogą być finansowe i niefinansowe. Parametry tego typu używane są w wielu obszarach w organizacjach i firmach komercyjnych.

Do czego służą KPI?

Dzięki kluczowym wskaźnikom efektywności możliwa jest dość precyzyjna i obiektywna ocena skuteczności poszczególnych działań. Pozwalają także na szybkie podejmowanie decyzji menedżerskich, a także na zmianę priorytetów w działaniach. W marketingu cyfrowym często konstruuje się je jako specyficzne mierniki, skorelowane z realizacją określonych celów biznesowych.

Mogą to być na przykład:

  • Ilość wejść na stronę w targecie (na przykład osoby z terenu Polski) w określonym czasie (na przykład w miesiąc)
  • Ilość przesłanych formularzy z ankietą badającą zadowolenie użytkownika w tygodniu.
  • Wielkość przychodu ze sprzedaży aplikacji kanałami online
  • % osób powracających na określone podstrony witryny internetowej

Warto pracować nad stworzeniem dobrego modelu dla tych wskaźników w marketingu i dołączyć go do swojej analityki.

w UX & Design
Tagi: konwersjamodelsklep internetowy

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!