Zaznacz stronę

Leksykon: Heatmap

HeatmapHeatmap – z ang. mapa ciepła. W kontekście marketingu cyfrowego jest to mapa widoków poszczególnych podstron w witrynie WWW pokazująca miejsca szczególnej aktywności użytkowników. Wizualizacja w sposób szczególny pozwala zobrazować, gdzie i jak na stronie użytkownik angażuje się w określone miejsca. Czerwone miejsca oznaczają obszary szczególnie mocnego zaangażowania, dalej poprzez żółte, zielone aż do niebieskich lub przezroczystych obszarów aktywność użytkownika spada.

Mapa ciepła jako narzędzie jako narzędzia

Pod kątem sposobów zaangażowania, heatmapy można podzielić na następujące rodzaje:

  • mapa śledzenia wzroku (eye tracking heatmap), gdzie pokazane są miejsca szczególnie przykuwające wzrok
  • mapa klików – czyli mapa obrazująca obszary, w które użytkownicy klikają chętniej niż w inne
  • mapa ruchu – gdzie wizualizowane są miejsca poruszania przy pomocy myszy i scrollowania w oknie przeglądarki.

Technika heatmap jest znana w marketingu od czasów przedinternetowych kiedy służyła do projektowania reklam i opakowań z uwzględnieniem eye trackingu.

w UX & Design
Tagi: reklamaschematux

Podobne Terminy

Share This

Podziel się!

Udostępnij znajomym!