Growth hacking – termin wprowadzony w życie przez Neila Patela. Oznacza zarządzanie i wdrażanie szybkiego wzrostu w odróżnieniu od klasycznych metod wymagających cierpliwości i czasu. W odniesieniu do marketingu cyfrowego oznacza zbiór strategii i taktyk pozwalających:
- badać dane dotyczące preferencji osób odwiedzających witrynę
- wyciągać właściwe wnioski z tych danych
- dostosować sprzedawany produkt do tych preferencji
- w szybkim tempie zwiększyć ruch na stronie oraz konwersję i sprzedaż oferowanych produktów
Growth hacking dopala marketing
Growth hacking jest zatem czymś więcej niż sam marketing. Często praktyki stosowane w growth hackingu sięgają po metody wykorzystujące luki w systemach, aby zapewnić projektowi tylko jeden cel biznesową – przewagę nad konkurencją. Może się ona przejawiać w postaci większego ruchu trafiającego na stronę lepszej konwersji zakupowej. Z kolei mocny związek marketingu z procesem produkcji ma zapewnić wysoką retencję klientów, którzy przekonani do wysokiej jakości produktu pozostają wierni marce.