Google Analytics – narzędzie online dostarczane przez Google do analizy ruchu na stronie internetowej. Jest to darmowy i zaawansowany system statystyk. Pozwala przeglądać statystyki ruchu w różnych profilach i widokach.
Statystyki w Google Analytics
- pod kątem użytkowników odwiedzających stronę – wraz z analizą ich zaangażowania,
- pod kątem źródeł pozyskania ruchu z uwzględnieniem wszystkich kanałów, możliwością oglądania danych w diagramach wykresach w rozbiciu na ruch organiczny i płatny
- zdarzeń i zachowania odbiorców – ścieżek, którymi przepływają użytkownicy, analizą treści (content), stron wejścia i wyjścia
- konwersji, czyli skuteczności sprzedaży lub pozyskania zaangażowania użytkownika etc.
Jest to zdecydowanie bardzo zaawansowane narzędzie przeznaczone właściwie dla każdego marketera, który poważnie myśli o rozwoju swojej strony internetowej. Stanowi obok Google Search Console jeden z podstawowych pakietów pozwalających badać główne KPI.