CTA – Call-To-Action, z ang. wezwanie do działania. W reklamie i marketingu są to wszelkie bezpośrednie zwroty do klienta nakłaniające go do podjęcia określonej akcji. Forma zwrotu jest tutaj zależna od przyjętego języka komunikacji. Od miękkiej sugestii aż po bezpośrednie zwroty w drugiej lub nawet pierwszej osobie.
Przykłady CTA
- „Proszę wypełnić poniższy formularz”
- „Nie zwlekaj, zadzwoń teraz i dowiedz się więcej o tym modelu”
- „Tak, zamawiam ten Podręcznik”
Zwykle wezwanie do działania towarzyszy na stronie WWW określonemu mechanizmowi pozwalającemu dokonać sugerowanej akcji. Odnosi się do konkretnego numeru telefonu pod który ma zadzwonić klient. Może zachęcać do kliknięcia w buton dodania do koszyka w sklepie internetowym. Może również zawierać prośbę o komentarz pod wpisem albo podzielenie się treścią w mediach społecznościowych lub każdą inną akcję jaką może wykonać użytkownik.