Content marketing – z ang. marketing treści. We współczesnym marketingu ważnym wyzwaniem jest skupienie uwagi potencjalnego klienta na wartościowej treści. Jest to medium, dzięki któremu możliwa jest dwustronna komunikacja miedzy marketerem a użytkownikiem. Publikowaną w internecie treścią mogą być: artykuły, filmy, webinaria, podcasty, infografiki.
Marketing treści poza siecią
Marketing treści pozwala objąć swoim zasięgiem także kanały poza-internetowe. Mogą to być także: prasa branżowa, foldery, gazety, poradniki drukowane czy książki.
Z content marketingiem mocno wiąże się także marketing wirusowy. Chodzi o takie konstruowanie treści, aby jego odbiorcy samodzielnie brali udział w dystrybucji. Najpopularniejszymi kanałami dystrybucji treści w sieci są obecnie platformy społecznościowe.Głównie: Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Instagram, a także blogi branżowe. Dzięki nim można łatwo docierać do odbiorcy.
Ważność treści dla SEO
Innym ważnym zadaniem publikowania użytecznych i ciekawych treści jest SEO i pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki umieszczaniu atrakcyjnych treści na stronie zwiększa się prawdopodobieństwo pozyskania backlinków, a tym samym podniesienia jej atrakcyjności i współczynnika zaufania Trust Rank. Content marketing jest jedną z najważniejszych strategii w Inbound Makrketingu, czyli marketingu nastawionym na ułatwienie znalezienia oferty osobom poszukującym określonych produktów lub usług.