Automatyzacja marketingu – zagadnienie w marketingu cyfrowym, które obejmuje zbiór praktyk pozwalających uruchamiać i zarządzać we właściwym momencie kampaniami marketingowymi w taki sposób, aby możliwie precyzyjnie trafiały do właściwych grup docelowych. Istotną cechą w automatyzacji jest to, że odpowiednio przygotowane treści (content) trafiają do odbiorcy w sposób zautomatyzowany bez interwencji człowieka. Przykładem podstawowego użycia automatyzacji marketingu jest retargeting. Współczene oprogramowanie marketing automation posiada możliwość obsługi wielu kanałów marketingowych jednocześnie – w tym: kampanii banerowych, email marketingu, wysyłania wiadomości SMS etc.
Najnowsze wpisy
Archiwa
Tagi
analytics automatyzacja marketingu b2c back linki brand branding cold lead content ecommerce google gsc hot lead KPI landing pages lead nurturing lejek srzedażowy MailChimp marka narzędzia narzędzia do mailingu newsletter personalizacja platformy ecommerce przecieki z lejka sklep internetowy social media strona docelowa warm lead zarabianie