Afiliacja – metoda prowadzenia promocji produktów lub usług polegająca na wykorzystaniu sieci wydawców. Istotą metody jest istnienie programu afiliacyjnego, dzięki któremu wydawcy mogą reklamować na swoich stronach www, w wyszukiwarce lub poprzez kampanie mailowe wybrane produkty i dzięki temu osiągać konkretne korzyści finansowe. Najczęściej spotykane metody rozliczenia pomiędzy programem partnerskim a wydawcą to PPC (pay-per-click, PPL lub PPS. Na światowym rynku funkcjonuje dziesiątki tysięcy programów afiliacyjnych. Z wykorzystaniem afiliacji sprzedaje się zarówno produkty (jak np. książki, koszulki, suplementy diety etc.) jak również usługi (jak ubezpieczenia, konta bankowe czy pożyczki itp.)
Najnowsze wpisy
Archiwa
Tagi
analytics automatyzacja marketingu b2c back linki brand branding cold lead content ecommerce google gsc hot lead KPI landing pages lead nurturing lejek srzedażowy MailChimp marka narzędzia narzędzia do mailingu newsletter personalizacja platformy ecommerce przecieki z lejka sklep internetowy social media strona docelowa warm lead zarabianie